تبلیغات
MODERN AIRCRAFTS - پرطرفدارترین فروش هوایی آمریکاF-16 چند منظوره
MODERN AIRCRAFTS
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


مطالبی که دارای منبع نمی باشند نوشته خود من با کمک از برخی وبسایت های دیگر به صورت غیر مستقیم می باشند و مطالبی که مستقیماً از وبلاگ ها یا وبسایت های دیگر برداشته شده اند منبعشان در انتهای مطالب ذکر شده است.

مدیر وبلاگ : مانی خرازی
نویسندگان

هواپیمای اف-16 فایتینگ فالکون، ساخت شرکت جنرال داینامیکز، جنگنده ای در کلاس کوچک و چند مأموریته می باشد که نخستین پرواز خود را با اولین نمونه خود در سال 1976 به انجام رساند. این هواپیما توانایی حمله به صورت هوا به هوا علیه هواپیماهای دشمن و هوا به زمین علیه تجهیزات زمینی برای مثال تانک ها و زره پوش های دشمن را به طور کامل و بهینه داراست.

فالکون در حقیقت آمیزه ای از هزینه نگهداری اندک و به صرفه و همچنین کارائی تسلیحاتی و تهاجمی بالاست. این جنگنده هم اکنون در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده و همچنین متحدان این کشور مانند ترکیه یا امارات متحده عربی می باشد که البته خبرهایی از تحویل یکی از پیشرفته ترین مدل های این هواپیما با کد ئی و اف به امارات توسط آمریکا نیز منتشر شده است. در طراحی این هواپیما، از سیستم های به کار رفته در هواپیماهایی چون اف-15 و اف-111 نیز بهره برداری شده که البته قبل از به کارگیری این سیستم ها، عملیات ارتقا و به روز سازی کاملی نیز بر روی آن ها صورت گرفته است. با سوخت داخلی کامل، فالکون قادر به تحمل 9 برابر شتاب گرانشی زمین یا همان شتاب جی است که در مقابل مقدار حداکثر 4 جی برای به طور مثال رهگیر میگ 25، عددی بسیار مطلوب است. در گذشته، خلبانان به دلیل مقاوم نبودن کافی هواپیماهایشان، جرات انجام مانور های سنگین با بیش از 4 جی را نداشتند، اما همانطوری که می بینیم، امروزه این هواپیماها هستند که خلبانان را با مقاومتشان در هم شکته و آنان را تا مرز بیهوشی می برند. لازم به ذکر است که حداکثر شتاب جی قابل تحمل توسط انسان حدود هشت و نیم جی است که البته انسان برای لحظات کوتاهی مانند لحظه پرتاب از هواپیما توسط صندلی نجات قادر به تحمل هیجده جی فشار نیز می باشد.

در یک نبرد هوایی، مانورپذیری باورنکردنی فالکون و برد بسیار زیاد آن در مقایسه با هواپیماهای مشابه از همان ابتدا پیروز میدان را مشخص می سازد. رادار پیشرفته این هواپیما قادر به تشخیص اهداف در هر شرایط آب و هوایی و هر ساعت از شبانه روز بوده و حتی می تواند اهدافی را که برای جلوگیری از دید رادار در ارتفاع فوق العاده پایین پرواز می کنند، شناسایی نماید. در کاکپیت این هواپیما، در تمامی نشاندهنده ها و دستگاه ها اصل صراحت و اختصار رعایت شده و اطلاعات مختصر و مفید دسته بندی می شوند. همچنین در این هواپیما سیستم HUD نیز به کار برده شده که تمامی اطلاعات پرواز را بر روی شیشه جلوب خلبان منعکس ساخته و مانع از این می شود که خلبان هر لحظه چشم از روی هدف مورد نظر خود برداشته و برای آگاه شدن از وضعیت پرواز هواپیمای خود، مرتباً به نشان دهنده ها نگاه کند. کاناپی این هواپیما نیز از نوع حبابی بوده که دیدی بسیار عالی را از محیط اطراف برای خلبان فراهم می سازد که از این لحاظ بسیاری از خلبانان آن را به هلیکوپتر مانند می سازند. هواپیمای فالکون برای تامین نیروی خود از یک موتور پرات اند ویتنی یا جنرال الکتریک سود می جوید که این مورد بسته به نوع آن متغیر است و البته، موتور نوع جنرال الکتریک که در هواپیمای اف-15 و مدل سی و دی این هواپیما نیز به کار رفته است، قدرتمند تر بوده و قادر به تولید نیروی کشش استاتیکی معادل 27.000 پوند می باشد. ورودی هوای موتور این هواپیما در زیر بدنه قرار گرفته که ترکیب آیرودینامیکی خوبی را با بدنه به وجود آورده است. با اتکا به نیروی این موتور قدرتمند، این جنگنده قادر به پرواز با حداکثر سرعتی معادل دو ماخ در ارتفاعات بوده و سقف پروازی آن حداکثر پانزده کیلومتر است.

طول این هواپیما حدود پانزده متر و طول دو سر بال های آن نیز حدود ده متر است که از این جهت در کلاس هواپیماهای اندازه کوچک قرار می گیرد. حداکثر وزنی که این هواپیما قادر به حمل آن به آسمان است حدود هفده تن می باشد. این هواپیما می تواند با حداکثر شش موشک هوا به هوا اعم از موشک های سایدوایندر، آمرام و اسپارو تجهیز شده و برای حمله به اهداف زمینی نیز قادر است که به انواع موشک های هوا به زمین ماوریک و هارپون و بمب های مارک، جی دی ای ام و جی بی یو مسلح شود. همچنین برای نبرد های نزدیک، توپ یا مسلسل هنوز هم یک سلاح موثر به شمار می آید و به همین دلیل، این هواپیما از یک توپ بیست میلیمتری با حداکثر خشاب پانصد گلوله ای بهره می برد. در هدایت این هواپیما، از سیستم پرواز با سیم بهره جسته شده است، بدین گونه که خلبان با سوطح کنترلی مانند شهپر ها هیچ گونه ارتباط مکانیکی نداشته و سطوح کنترلی از طریق کامپیوتر هواپیما کنترل می شوند.
منبع:www.taknaz.ir




نوع مطلب : جنگنده ها و بمب افکن ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
مانی خرازی
جمعه 6 تیر 1393
یکشنبه 19 شهریور 1396 07:31 ب.ظ
سلام. من وبلاگ خود را با استفاده از msn پیدا کردم. این مقاله خیلی شسته و رفته نوشته شده است.
من مطمئن هستم که آن را نشانه گذاری کرده و به خواندن بازگردم
بیشتر از اطلاعات مفید شما. از پستتان ممنونم.
مطمئنا برگشتم
یکشنبه 19 شهریور 1396 12:29 ب.ظ
با توجه به این نوشته، من واقعا احساس می کنم این سایت نیاز به توجه بیشتری دارد. احتمالا دوباره به خواندن بیشتر برمی گردم، با تشکر از شما
اطلاعات!
یکشنبه 19 شهریور 1396 10:15 ق.ظ
شما در واقع شما را با ارائه خود بسیار آسان می بینید اما
من این موضوع را واقعا درک می کنم که من فکر می کنم
هرگز نمی فهمم به نظر می رسد بیش از حد پیچیده و بسیار گسترده است
برای من. من منتظر پست بعدی شما هستم، سعی خواهم کرد تا آن را قطع کنم!
یکشنبه 19 شهریور 1396 05:20 ق.ظ
سلام، این تعطیلات آخر هفته به نفع من است، زیرا این بار من این پاراگراف آموزش عظیم را اینجا در خانه ام می خوانم.
چهارشنبه 18 مرداد 1396 11:47 ق.ظ
I love it when folks get together and share
opinions. Great blog, keep it up!
پنجشنبه 12 مرداد 1396 08:28 ب.ظ
This site truly has all of the information and facts I needed concerning this subject and didn't know who to
ask.
دوشنبه 9 مرداد 1396 08:53 ب.ظ
It is perfect time to make a few plans for the longer term and it's time to be happy.
I've learn this submit and if I may I desire to counsel you some fascinating things or
advice. Perhaps you can write subsequent articles referring
to this article. I desire to read even more things approximately it!
دوشنبه 5 تیر 1396 03:06 ب.ظ
بسیار قلب از خود نوشتن در حالی که صدایی دلنشین
در آیا واقعا نشستن خوب با من پس
از برخی از زمان. جایی درون جملات شما قادر
به من مؤمن متاسفانه فقط برای بسیار در حالی که کوتاه.
من با این حال مشکل خود را با جهش در منطق و شما ممکن
است را خوب به پر همه کسانی شکاف.
در این رویداد شما در واقع که می توانید انجام من خواهد قطعا بود تحت تاثیر قرار داد.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 11:51 ب.ظ
This is really attention-grabbing, You are an overly professional blogger.

I've joined your rss feed and look ahead to seeking extra of
your magnificent post. Also, I have shared your site in my social networks
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 06:54 ق.ظ
These are actually fantastic ideas in concerning blogging.
You have touched some pleasant points here. Any way keep
up wrinting.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی